Звіт директора Малинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів про  свою діяльність протягом 2018-2019 навчального року перед педагогічним колективом і громадськістю


 

Даний звіт підготовлено на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178  "Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю", на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педколективом та громадськістю».

Мета:

         Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень.

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом,

здійснюється відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

·         Конституції України

·         Закону України «Про освіту»

·         Закону України «Про охорону праці»

·         Закону України «Про цивільну оборону»

·         Закону України «Про дорожній рух»

·         Закону України «Про відпустки»

·         Закону України «Про мови»

·         Статуту Малинської ЗОШ

·         Колективного договору Малинської ЗОШ

·         Річного плану роботи Малинської ЗОШ на 2018-2019 н.р.

Мета ЗЗСО:

  • створення оптимальних умов для освітнього процесу;
  •  створення системи навчання, яка забезпечить розвиток кожного учня відповідно до його здібностей, інтересів, можливостей; виявлення і розвитку творчого потенціалу дитини;
  • розвиток особистості кожної дитини залежно від її освітніх потреб та можливостей, її успішної соціалізації;
  • виховання самостійної особистості, яка вміє приймати рішення і відповідати за них, володіє мистецтвом самовиховання, саморозвитку, самопізнання, самоосвіти;
  • збереження та примноження  шкільних традицій, заснованих на національних та патріотичних засадах;
  • забезпечення якісної освітньої підготовки дітей ЗЗСО на рівні державних освітніх стандартів;
  • виховання гармонійно розвиненої людини з широким розумінням своїх громадянських обов’язків;
  • формування компетентної і соціально адаптованої особистості випускника.

Пріоритетні  напрямки розвитку і завдання школи:

         У 2018-2019 навчальному році педагогічний колектив школи працював над провадженням реалізації ІІ етапу науково-методичною проблемою на тему: «Реалізація та розвиток сучасних творчих підходів до навчання та виховання з метою формування життєво компетентної особистості учнів в умовах інтеграції до європейського освітнього простору».

Пріоритетними є такі напрямки роботи:

1.                 Безперервний процес підвищення ефективності навчально-виховного процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, потреб особистості учня.

2.                 Різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб.

3.                 Збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров'я вихованців; виховання школяра як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях.

4.                 Формування у школярів бажання і уміння вчитися, виховання потреби і здатності до навчання упродовж усього життя, вироблення умінь практичного і творчого застосування здобутих знань.

5.                 Становлення в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності.

6.                 Виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їх життєвого і професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією.

7.                 Виховання школяра як людини моральної, відповідальної, з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе.

8.                 Запровадження в школі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;

9.                 Забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу.

Завдання, що стоять перед ЗЗСО:

1.     Формування успішної особистості, в основі якого лежать ключові компетентності: бути необхідним як для кожної окремої особистості, так і для суспільства в цілому; надавати можливість індивідуму інтегруватися у суспільство (у знайомих і незнайомих ситуаціях), при цьому зберігаючи незалежність,індивідуальність; сприяти постійному удосконаленню знань і навичок особистості, розвиток творчих здібностей відповідно до потреб часу.

2.     Виховання національно-свідомого громадянина України через реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом МОН України за № 641 від 16.06.2015 року, національної програми виховання учнівської молоді Рівненщини на 2009-2020 роки.

3.                 Продовжувати впроваджувати у навчально-виховний процес компетентісно спрямовані технології.

4.                 Спрямувати діяльність методичного кабінету на систему безперервної освіти педагогічних працівників відповідно до Концепції «Нова українська школа», нових державних освітніх стандартів.

5.                 Організація педагогічного керівництва самоосвітньої діяльності школярів.

6.                 Формувати в учнів свідоме ставлення до свого здоров’я.

7.                 Впровадження нового Державного стандарту початкової освіти.

8.                 Реалізація додаткової освіти через систему позаурочної та позашкільної діяльності.

9.                 Вдосконалення системи контролю навчальних досягнень учнів.

10.            Розвиток матеріальної бази школи

         Прагнення колективу: бути  колективом однодумців, який успішно вирішує освітні завдання сьогодення

         Особисті цінності педагогічного колективу:

Співробітництво – дотримання  членами  педагогічного колективу високого рівня ділової етики і ефективної взаємодії, сумлінне виконання своїх посадових обов’язків, щоб навчальний заклад  був  закладом, де почесно і престижно працювати, де кожен учитель шкільного підрозділу може зробити успішну професійну кар’єру та підвищити педагогічну майстерність;

Професіоналізм – підготовка  конкурентно спроможного випускника, здатного  в майбутньому зробити свою професійну кар’єру;

Досконалість – використання  всіх можливостей для досягнення високого рівня педагогічної майстерності та самовдосконалення.

         Цінності педагогічного колективу в роботі з вихованцями, учнями, батьками:

         Відповідальність – завжди виконувати обіцянки, бути чесними з дітьми дошкільного віку, з  учнями і батьками, щоб не втратити їх довіру;

         Простота – розробляти та застосовувати найефективніші форми навчання і виховання, які прості для розуміння і використання;

         Інноваційність – використовувати у освітньому процесі інноваційні технології з метою підвищення інтересу до навчання, покращення його результативності, прищеплення учням практичних навичок самоосвіти;

         Ефективність – працювати на кінцевий результат, щоб віддача від педагогічної діяльності була максимальною;

         Прозорість - надавати батькам вичерпну та достовірну інформацію з усіх питань освітнього процесу.

 

 

 

 

 

Кадрове забезпечення

         Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. У 2018-2019 навчальному році школа була забезпечена штатними працівниками на 100%.

         При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові вимоги до вчителя, тому  доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою, про що говорилося вже неодноразово. Однією з умов атестації медпрацівника є вміння користуватися комп’ютером. Було проведено діагностування серед вчителів на рівень володіння комп’ютером. 10 вчителів володіють на високому рівні, на достатньому рівні – 17, всі інші – на початковому. Метою діяльності кожного навчального закладу є надання якісної освіти учням, яка згодом дасть їм змогу бути конкурентоспроможними на ринку праці. Між рівнем знань та «набором» умінь учнів, які вони отримують після закінчення загальноосвітнього та вищого навчальних закладів, і рівнем вимог, який висувають роботодавці під час прийому на роботу,часто існує відчутна різниця. Майстерне володіння персональним комп’ютером та використання певних програмних засобів не є виключенням. Перспектива в освіті така, що років через кілька вчитель, вчитель який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати освітній процес з учнями.

         По якісному складу педагогічних працівників наша школа має такі показники вчителів «Вчитель-методист» - 1

«Старших вчителів» - 10

                                  «Вища категорія» - 21

                                   «спеціаліст І категорії» - 5

                                   «спеціаліст ІІ категорії» - 5

                                   «спеціаліст» - 3

Учителям створюються всі необхідні умови для впровадження інноваційних педагогічних технологій. Всі вони беруть активну участь у роботі районних методичних об’єднань вчителів свого фаху, дають відкриті уроки. На початок навчального року керівниками методичних об’єднань складено плани їх роботи.

Згідно плану  підвищення кваліфікації педагогічних працівників, курси підвищення кваліфікації пройшли Грин Ж.Л., Крот В.П., Саванчук І.Ю., Міщук Г.Й., Кучер І.С., Ярема С.М.,  пройшли курсову підготовку по роботі в НУШ (Новій Українській Школі).

         Крім цього педагогічні працівники проходять тренінги, онлайн-курси, в яких набувають досвіду роботи, підвищують свій фаховий рівень. Сертифікати у 2017-2018 навчального року отримали:

Шляхом самоосвіти підвищують  професійно-педагогічну майстерність, а саме: пройдено онлайн-курси «Вчителів початкової школи», «Критичне мислення для освітян», «Недискримінаційний підхід у навчанні»; вебінари «Навички ефективної комунікації вчителів для успішної взаємодії з учнями та їх батьками», «Як допомогти дітям вчитися, або ейдетика в школі»; інтернет-марафон «Метод «Ребус» – як навчати дитину швидко читати».

Учителі працюють над підвищенням професійного рівня і взяла участь у міжнародному інтернет-марафоні за темою «Досвід освіти ХХІ сторіччя. Європейський контекст», що проводився згідно з Концепцією «Нова українська школа» «STEM u STEAM – проекти в школі». У рамках реалізації міжнародного проекту кращі світові освітні практики опанувала програму навчального курсу «Досвід успішних реформ естонської і фінської освіти для України» ІІ Міжнародного інтернет-марафону за темою «Досвіт освіти ХХІ сторіччя. Європейський контекст»,    що проводиться згідно з Концепцією Нова українська школа.

Добре володіють методикою викладання предметів. Вдало реалізовує підходи до освітнього процесу, передбачені Концепцією Нової української школи. Віддає перевагу інтерактивним методам навчання, які створюють атмосферу творчої невимушеності й допомагають кожній дитині вивчити свої можливості. Завдяки ефективному використанню цих методів, учитель досягає засвоєння на уроці учнями необхідних знань, відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти. Застосовує різні засоби активізації розумової діяльності учнів, залучає їх до пошукової роботи. Її уроки завжди цікаві, добре продумані, насичені, з вдало підібраною наочністю та різноманітним дидактичним матеріалом. На уроці створює ігрову атмосферу, що розвиває пізнавальний інтерес і активність учнів, знімає втому, дозволяє втримати увагу. Використовує в своїй роботі нестандартні уроки: урок-подорож, урок-гра, урок-казка.

Крот В.П., вчитель початкових класів, яка працює в НУШ,  передає свій досвід роботи колегам, будучи тренером, вчителем-наставником гри LEGO і є автором промо-ролика «Як зробити навчання цікавим».  

Гурин Ж.Л.,  вчитель початкових класів, працює в НУШ розробила промо-ролик «Що таке рефлексія? Яка її роль на уроці?»

         Приємно констатувати, що Булейко А.М., учитель предмету «Захист Вітчизни» став переможцем  районного етапу конкурсу «Учитель року – 2019» в номінації «Захист Вітчизни» та був учасником обласного етапу конкурсу.

Марцинюк Г.В., учитель музичного мистецтва узяла участь в конкурсі-ярмарок педагогічних ідей де стала переможцем  районного етапу.

 Атестації педагогічних працівників у 2018-2019 навчальному році підлягало 10 вчителів. Адміністрація закладу детально вивчила педагогічну діяльність вчителів, які атестувалися в поточному навчальному році. Звіти вчителів про роботу над індивідуальною методичною проблемною темою заслуховувались на засіданнях методичних об’єднань.

Рішенням атестаційної комісії управління освіти, молоді та спорту Березнівської райдержадміністрації встановлено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії»7 учителям, присвоєно педагогічне звання «старший учитель» – 3 педагогам, присвоєно педагогічне звання «учитель-методист» – 1 педагогу.

Рішенням атестаційної комісії Малинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів присвоєно другу кваліфікаційну категорію2 учителям першу кваліфікаційну категорію1педагогу.

Аналіз підсумків атестації педагогічних працівників свідчить про те, що вона стала чинником професійного зростання педагогів. Цьому сприяла ціла низка обставин, у тому числі різноманітність форм методичної  роботи, спрямованої на виявлення, вивчення, пропаганду та поширення оригінального та інноваційного досвіду.

 

Якість реалізації освітньої програми у 2018-2019 н.р.

У 2018-2019 навчальному році педагогічний колектив працював над:

 -  виконанням вимог закону України „Про освіту”, Державного стандарту загальної середньої освіти,  інструктивно – методичних листів, наказів  МОН України,  освітянських програм;

 - реалізацією ІІ етапу науково-методичною проблемою на тему: «Реалізація та розвиток сучасних творчих підходів до навчання та виховання з метою формування життєво компетентної особистості учнів в умовах інтеграції до європейського освітнього простору»;

 - впровадженням  педагогічними працівниками освітніх педтехнологій,  інноваційних форм організації освітньогопроцесу;

- вдосконаленням роботи з обдарованими дітьми, залученням їх до участі в олімпіадах, конкурсах, оглядах;

- збереженням життя і здоров’я учнів,  профілактику шкідливих звичок, пропаганду здорового способу життя;

-  залученням  учнів школи до  активної участі  в гуртках за інтересами, занять фізкультурою і спортом, хореографією та музикою.

-  удосконаленням спільної  роботи  школи, сім’ї, громадськості в питаннях навчання і виховання підростаючого покоління.

2018-2019 н. р.  навчальному закладі працювало 35 педагогічних працівники та навчалося 408 учнів.

         Протягом навчального року не було учнів, які без поважних причин пропустили б понад 10 навчальних днів. Періодично класні керівники давали адміністрації інформацію щодо відвідування занять учнями свого класу та вжиті ними  заходи для покращення відвідування. За всі пропуски занять учні представляють довідки з медичних установ чи пояснення батьків, які зберігаються в особових справах учнів до закінчення навчального року. 

         Адміністрацією було вивчено  стан відвідування занять учнями, за результатами перевірок видано  накази, виконання яких постійно контролювалося та вчасно знімалося з контролю. Для перевірки порівнювався та   аналізувалися облік відвідування занять в класному журналі на першій сторінці зведеного обліку та на сторінках з предметів, а  також наявність довідок за пропуски занять.  Питання відвідування занять учнями та  надання  документів, які підтверджують відсутність учня з поважної причини чи без поважної обговорювалося на нарадах при директора та в індивідуальних бесідах.


                                                   

Клас

Вересень

Жовтень

Листопад

Грудень

І семестр

Січень

Лютий

Березень

Квітень

Травень

ІІ семестр

За рік

п/п

 

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

Всього

Б / п

1

1-А

19

19

42

22

69

21

45

24

179

78

37

17

36

25

25

15

25

20

26

20

149

97

328

175

2

1-Б

22

8

39

10

54

13

48

26

163

57

79

40

40

20

54

27

35

29

31

12

239

128

402

185

3

2-А

9

4

12

2

35

2

18

5

74

13

23

15

55

2

10

2

3

3

8

2

99

24

173

37

4

2-Б

18

7

26

13

40

21

 40

15

124

58

23

14

40

16

16

10

31

21

18

10

128

71

252

129

5

3-А

56

15

70

10

71

15

55

18

223

59

31

10

28

12

17

7

19

11

18

12

113

52

236

111

6

3-Б

14

7

9

6

83

18

60

31

166

62

48

19

53

11

38

20

13

10

16

8

168

63

334

125

7

4-А

20

13

6

2

31

10

24

13

81

38

14

10

13

6

27

13

19

10

12

3

85

42

166

80

8

4-Б

30

19

50

6

93

32

44

29

117

85

36

15

65

33

51

10

46

22

32

20

230

100

247

185

9

5-А

36

18

35

28

82

44

70

49

223

139

45

39

62

34

36

36

49

49

38

22

230

180

453

319

10

5-Б

24

16

43

16

91

20

61

27

229

75

56

28

37

19

66

34

31

31

29

21

219

133

448

188

11

6-А

22

15

43

37

25

15

28

17

118

71

27

14

57

30

33

13

36

36

28

18

181

111

299

182

12

6-Б

23

17

33

28

69

24

40

29

165

98

17

17

21

16

18

16

42

38

40

36

222

123

387

221

13

7-А

32

21

32

28

67

32

39

19

171

100

29

16

46

18

19

19

82

59

65

26

241

138

412

238

14

7-Б

18

16

24

15

49

13

38

16

129

60

31

22

25

18

22

21

34

32

32

18

152

111

281

171

15

8-А

17

17

18

17

106

22

43

9

184

65

42

29

38

21

27

22

77

70

36

14

220

156

404

221

16

8-Б

41

29

28

19

66

66

41

40

178

154

19

19

24

24

38

32

66

63

68

64

215

202

393

356

17

9-А

64

57

60

60

75

61

49

28

258

209

24

16

57

44

33

28

60

57

54

22

228

167

486

376

18

9-Б

97

78

102

85

171

129

116

85

486

377

73

43

79

57

57

49

120

93

110

90

439

332

925

709

19

10

61

23

76

74

124

59

112

51

375

207

61

41

35

31

48

43

94

92

98

82

336

289

711

496

20

11

77

75

81

20

181

37

150

21

521

103

110

7

92

14

54

6

78

43

96

48

430

118

951

221

Всього

700

474

829

498

1582

654

1121

552

4164

2108

825

431

811

451

689

423

960

789

855

548

4324

2519

8288

4725

 

 


Результативність освітнього  процесу.

         Проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді, створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей юнаків  робота шкільного колективу, має свої позитивні результати.

Результати праці – це основний показник діяльності навчального закладу. Одним з найважливіших результатів є якість навчання.

         У 2018-2019 навчальному році учні Малинської ЗОШ були залучені до участі у Всеукраїнських предметних олімпіадах з базових дисциплін  шкільного, районного етапів. Переможцями районних олімпіад стали:

№ п/п

Прізвище, ім’я учнів

Клас

Назва предмету,

конкурсу

Зайняте місце

Вчитель

1

Булейко Дмитро

10

Інформатика

ІІІ

Лопачук В.А.

2

Прокопчук Оксана

9-А

Географія

ІІІ

 Булейко А.А.

3

Дімітров Сергій

11

Географія

ІІІ

Булейко А.А.

4

Круглик Маргарита

6-А

Математика

ІІІ

Круглик А.О.

5

Заєць Мирослава

11

Астрономія

ІІ

Савчук Н.В.

6

Короста Тетяна

7-А

Українська мова

ІІІ

Зубик О.І.

7

Василець Ірина

8-А

Українська мова

ІІІ

Кошка Є.Г.

8

Волошина Ірина

10

Українська мова

ІІІ

Миронець Н.М.

9

Мулько Надія

11

Українська мова

ІІІ

Кошка Є.Г.

10.

Дімітров Сергій

11

Економіка

І

Дибач Р.М.

11.

Булейко Дмитро

10

Інформаційні технології

ІІІ

Лопачук В.А.

12

Свиридюк Ілля

10

Історія

ІІІ

Свиридюк Н.Є.

13

Прокопчук Оксана

9-А

Правознавство

ІІ

Свиридюк Н.Є.

14

Хімін Антон Андрійович

4-А

«Юне обдарування»

Природознвство

ІІІ

Саванчук І.Ю.

 

Переможці районних обласних конкурсів та змагань в 2018-19 навчальному році:

№ п/п

Прізвище, ім’я учнів

Клас

Назва предмету,

Конкурсу, змагання

Зайняте місце

Вчитель

1

Дячук Марія

7-А

Змагання з легкої атлетики,

біг 100 м

ІІІ

Булейко А.М.

2

Онищук Валентин

10

Змагання з легкої атлетики,

метання м’ячика

ІІІ

Булейко А.М.

3

Команда дівчат

7-11

Змагання з легкої атлетики

 

ІІІ

Булейко А.М.

4

Прокопчук Марія

7-А

Змагання «Старти надій»

Метання м’ячика

І

Булейко А.М.

5

Дячук Марія

7-А

Легка атлетика, біг 100 м

ІІ

Булейко А.М.

6

Прокопчук Марія

7-А

Легка атлетика, метання м’ячика

ІІ

Булейко А.М.

6

Онищук Оксана

6-А

ІІ етап міжн. м-літ-го

конк-су учнівської

молоді ім.Т.Шевченка

ІІ

Омелянова І.Я.

7

Василець Ірина

8-А

ІІ етап міжн. м-літ-го

конк-су учнівської

молоді ім.Т.Шевченка

ІІІ

Кошка Є.Г.

8

Ансамбль та Круглик Маргарита

6-А

Конкурс «Юна зірка»

Номінація «Патріотична пісня»

ІІ

Марцинюк Г.В.

 

         Учні нашої школи традиційно є активними учасниками різноманітних творчих конкурсів. Цього року брали участь у конкурсу юних знавців фізики «Левеня», українознавчий конкурс «Соняшник», конкурс української мови імені Петра Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Шевченка.

         У школі існує певна система роботи щодо профільного навчання. У 8-9 класах проводиться до профільна підготовка. У 8-их та 9-тих – це курси за вибором та спецкурси, які допоможуть до 10 класу учням визначитися з профілем навчання. Навчальний заклад працює за філологічним профілем (українська філологія та універсальний).

Великого значення у школі надається питанню готовності дітей до навчання в школі. З учнями 1 класів у вересні,жовтні проводилася діагностика готовності до навчання в школі.  Вступ дітей до школи – це переломний період дитини, перехід до нового способу життя та умов діяльності, нового положення в суспільстві, нових стосунків із дорослими та однолітками.

З учнями 5-х класів вивчався рівень шкільної адаптації, рівень психофізичної, психологічної, соціальної адаптації та емоційно-афектну сферу. Серед причин невстигання шкільному навчанні вагому роль посідає емоційні компоненти. Оскільки перехідні періоди в житті й діяльності дітей висувають специфічні  проблеми, які вимагають особливої уваги батьків, учителів та шкільного психолога.

Приємно відмітити те, що учні навчального закладу успішні у складанні ЗНО  (3-6 місце по рейтингу шкіл Березнівського району).

 

Виховна та позакласна робота.

         Метою виховної роботи навчального закладу було: національно – патріотичне виховання як складова частина всебічного виховання особистості. Класні керівники працювали над згуртуванням учнівських колективів, виконання виховних планів роботи. Класні керівники планували свою роботу , виходячи з річного плану роботи школи. Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв’язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

1.     Превентивне виховання;

2.     Морально-естетичне виховання;

3.     Художньо-естетичне виховання;

4.     Громадянсько-патріотичне виховання;

5.     Трудове виховання;

6.     Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя;

7.     Екологічне виховання.

Активізувалась робота по чергуванню класів – це 9-11 класи. Але ця робота поставлена не належному рівні, тому, що і звіти про чергування і висвітлення результатів чергування не були систематичними і якісними. Це питання має стати одним з основних в роботі учнівського самоврядування.

Протягом 2018-2019 навчального року були проведені наступні загальношкільні виховні заходи:

свято «100 днів у школі»;

свято « В родинному колі»;

гра «Козацькі забави»;

пізнавальна година «Книга скарг природи»;

вих. год. «Права й обов`язки»;

квест «Веселі ігри» ;

уявна мандрівка ;

«До країни Мовляндія»;

«Велика перерва»;

квест «У пошуках пригод»;

урок-гра «Безпека на дорозі – безпека життя»;

«Дівоча » розмова про скромність і розкутість;

арт-гра «Пейзаж у творчості художників Рівненщини»;

захист проекту «У світі професій»;

вих.год. « Андріївські вечорниці»;

подорож у минуле «Сімейний альбом»;

урок-екскурсія «Цікавинки Березного»;

розмова в колі «Толерантність людини – умови миру та злагоди»  вих.год. «Ми за здоровий спосіб життя»;

свято до Дня вчителя;

вих. Год. «Хліб на нашому столі»;

«Нас навіки поєднала школа»;

свято «Прощавай, перший клас»;

свято « Привіт, перші літні канікули!»;

вих. год. «Мамина пасочка»;

свято «Стрітення»;

«Свято матусь»;

вих. год. «Твоє ім’я – твій друг»;

«Уклін тобі, Тарасе!»;

вих.год. «Хліб на нашому столі»;

вих.год. «Українська родина – зернина народу»;

вих. год. «Березень дарує диво»;

вих. год. «Наші перші акторські проби»;

«Віртуальна екскурсія до музею»;

вих. год. «Ода книзі»;

вих. год. «Сузір’я талантів»;

тренінг «Булінг у шкільному середовищі»;

вих. год. «До 310-ї річниці пам’яті І. Мазепи»;

літературно-музична  композиція «Вклонімося Шевченку»;

«І ще одна сходинка…»;

екскурсія «Історичні пам’ятники м. Рівне».

 

Управлінська діяльність

         Організація освітнього процесу була спрямована на забезпечення реалізації зусиль педагогічного колективу  по виконанню державних стандартів з освітніх дисциплін, забезпечення комфортних умов здобуття учнями якісної освіти, для набуття соціального досвіду.

Управління закладом здійснюється згідно з річним планом роботи закладу, планом внутрішньо шкільного контролю та календарними планами вчителів-предметників, планами виховної роботи класних керівників.

Завдяки підключенню закладу до мережі Інтернет є можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, обласного та районного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації, вчасно знайомитися з новими документами, їх проектами.

Контроль – це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У закладі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його освітнього процесу та діяльності всього колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання закладу, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. Адміністрація використовує багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, поведінки тощо.

Отже, з метою визначення рівня та вдосконалення освітнього процесу адміністрацією шкільного підрозділу  охоплені контролем усі суттєві питання. Здійснювався  контроль за виконанням навчальних планів та державних програм, за якістю підготовки до запланованих річним планом заходів, за рівнем підготовки педагогічних працівників до проведення уроків, позакласних заходів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва закладу більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор закладу  у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва, створює необхідні умови для самореалізації. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.

      У 2018-2019 навчальному році колектив закладу працював активно, творчо, з перспективою на майбутнє. Педагогічний колектив тісно співпрацював з батьківською громадою, територіальною громадою для створення умов для всебічного розвитку дитини.

 

Пріоритети виховної роботи

Діяльність педагогічного колективу Малинської ЗОШ спрямована на формування ціннісного ставлення особистості до природи, яке визначено в наказі Міністерства освіти і науки України від 31.10.2011р. № 1243 «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Відповідно до Концепції виховної діяльності наш навчальний заклад працює за такими напрямками:

З метою формування соціальної активності особистості, спрямування її на потужну природоохоронну діяльність, виховання відповідальності за збереження природи у цьому навчальному році велику увагу приділяли саме ціннісному ставленню особистості до природи. Формування ціннісного ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини та її самоцінності; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві.

По питанню ціннісного ставлення до природи були проведені такі заходи:

·         Місячник екологічного виховання;

·         місячник «Зелена весна».

Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власні ставлення. Частиною цінностей є ціннісне ставлення до природи.

Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку. Ставлення вихованців до природи має специфічні вікові особливості.

Молодшому шкільному віку властиве непрагматичне ставлення, що грунтується на суб'єктифікації, коли природні об'єкти стають "значущими іншими"; посилюються мотиви спілкування з природою.

 Для підліткового віку характерне ставлення до природи як до об'єкта охорони, а не користі. Наприкінці цього віку виникає "об'єктна" настанова користі. При цьому виявляється суперечливість у ставленні до природи: прагматичні настанови декларуються природоохоронними мотивами.

Юнацькому віку властиве об'єктно-непрагматичне ставлення до природи, що ґрунтується на естетичній настанові.

Для успішного формування екологічної культури учнів велике значення має робота, що проводиться в цьому напрямі в школі.  

Уроки з предмету «Ознайомлення з навколишнім світом» в 1-ших класах (Гурин Ж.Л., Крот В.П.) школи формують у дітей цілісне уявлення про природу і людину.

На заняттях з трудового навчання (учителі початкових класів, Гурин Ж.Л., Крот В.П.) діти ознайомлюються з практичним значенням природних матеріалів (дерево, тканина, папір) у житті людини, вчаться дбайливо їх використовувати.

Уроки фізичної культури (учителі початкових класів, Гурин І.С.) сприяють загартуванню, зміцненню здоров'я дітей; закріпленню знань про свій організм, основні способи збереження здоров'я за допомогою природних чинників, формуванню у дітей гігієнічних умінь і навичок.

Одним з  шляхів  формування екологічної культури підростаючого покоління - є  екологічна освіта і виховання, наслідком і результатом яких є дбайливе ставлення до природи. Формування екологічної культури учнів здійснюється на основі психолого-педагогічного принципу єдності навчання і виховання, в результаті якого формується  особистість школяра. І кожна школа повинна намагатися використати свій виховний потенціал в формуванні ціннісного ставлення особистості до природи.

Буско М.П., класний керівник 10 класу підтримує думку науковців про те, що формування екологічної культури, гармонійних відносин людини і природи посідає в Україні особливе місце. Це викликано багатьма причинами, насамперед високим рівнем радіаційної, хімічної забрудненості навколишнього середовища. Тому нашим дітям украй необхідні відчуття відповідальності за природу як національну і загальнолюдську цінність, основу життя на землі, господарські, гуманні принципи природокористування. Однією з умов успішної організації екологічного виховання школярів є чітке визначення його мети.

Головною метою екологічного виховання має стати формування екологічного світогляду, мислення, здатності до системного аналізу екологічних проблем і творчого їх розв’язання. Кінцевою метою екологічного виховання є: формування особистості з високим рівнем екологічної культури, стрижнем якої є система суспільно важливих цінностей. Реалізація екологічних завдань у позаурочний час здійснюється через такі форми виховання:

• бесіди, конференції, „круглі столи”, інформаційно-пізнавальні години;

• пізнавальні екскурсії, походи, пошукові експедиції;

• конкурси малюнків, виробів, творів на екологічну тематику;

• екологічні акції.

 Залучення учнів до виконання таких конкретних природоохоронних заходів, як здійснення моніторингу довкілля, екологічні конкурси, вікторини, ігри, виконання творчих завдань екологічного спрямування тощо дозволяють учителеві найкраще виявити пізнавальні екологічні інтереси школярів. Тим самим закладаються основи для виховання особистості з високим рівнем екологічної обізнаності, культури формування нового типу екологічного мислення та поведінки в навколишньому середовищі. Можливість збагачувати свої знання про природу рідного краю, вивчати і досліджувати її, розвивати екологічну культуру учнів надають екскурсії по мальовничим куточкам області. В ході екскурсії школярі вчаться поводитись у природі не завдаючи їй шкоди, отримувати естетичну і моральну насолоду від спілкування з природою. Таким чином, екологічна освіта і виховання спрямовані на забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації, формування особистості з високим рівнем загальнолюдської культури, підготовку до активної професійної та громадської діяльності. Класні керівники та вчителі – предметники працюють у напрямі виховання в учнів потреби спілкування з природою та безпосередньої участі в її охороні, організовують змістовне екологічно грамотне дозвілля, участь у тематичних конкурсах, виставках.

У процесі пізнання природи певне місце посідають такі форми роботи, як екскурсії в природу та екологічні стежини. Екскурсії мають і краєзнавчий  напрям роботи.  Мандрівки екологічною стежиною значно наближають дітей до природи, зміцнюють  зв’язок із рідним краєм. Перше дерево, посаджене там, де воно повинно рости,  врятована від загибелі пташка, не зірвані в полі квіти — усе це врізається в пам’ять, пробуджує у дітей інтерес до вивчення законів природи і зароджує почуття любові до рідного краю, відповідальності за його долю. Вони починають глибше мислити, відкрито мріяти, у них розвивається фантазія. Рідна земля дає натхнення. Крім того, широко використовується історичний і краєзнавчий матеріал, легенди, народні пісні, прикмети, повір’я.

Формування ціннісного ставлення до природи учнів початкових класів відбувається як під час навчального процесу так і в позаурочний час. На уроках природознавства, української мови, літературного читання і інших, здійснюючи міжпредметні зв’язки.  В позаурочний час початківці ходять екскурсії, спостерігають за змінами, що відбулися в даній місцевості. Проводять бесіди про бережливе ставлення до первоцвітів.

Вихованці стоять на шляху співробітництва з природою, бо любов до неї слід виховувати з раннього дитинства.

“Гадаємо, – писав В. Сухомлинський, – що школа майбутнього повинна найповніше використовувати для гармонійного розвитку людини все, що дає природа і що зможе зробити людина для того, щоб природа служила їй. Уже через це ми повинні берегти і поновлювати природні багатства, які маєм.

Для забезпечення зайнятості учнів в позаурочний час, розвитку їх здібностей і талантів, організації змістовного і корисного проведення вільного часу в шкільному підрозділі працюють предметні  гуртки, спортивні секції – «Юні краєзнавці» - керівник Бойчук В.А., «Веселі нотки» - керівник Марцинюк Г.В., «Мистецький калейдоскоп» - керівник Ярема С.М., «Хореографічний»- керівник Радкевич І.Р.

Правовиховна робота

З метою запобігання правопорушенням з боку учнів постійно ведеться роз’яснювальна  профілактична робота класними керівниками, адміністрацією, членами батьківського комітету, штабу по профілактиці правопорушень, членами ради, членами учкому. Продовжується щоденний контроль за відвідуванням, а  взаємозв’язки з батьками  попереджують прояви бродяжництва серед учнів. Дітей і підлітків, схильних до правопорушень, в закладі немає, але ведеться облік тих, хто потребує посиленої уваги і контролю. Дієвим є штаб по профілактиці правопорушень.  Заслуговує уваги співпраця навчального закладу з  батьківським комітетом закладу.

 Поряд з цим належну профілактичну  правоосвітню і правовиховну роботу проводять класні керівники, педагог-організатор Турчик Я.Ю., адміністрація. Питання дисципліни і порядку, дотримання норм учнівського життя,  постійно обговорюється  як на класних, так і на загальних  батьківських зборах. Вчителі готували лекції і виступали перед батьками на зборах. Слід відзначити  результативність проведеної роботи, так як протягом року не було  випадків  учнівської злочинності та правопорушень.

 

Організація харчування

Відповідно до ст.21 Закону України «Про загальну середню освіту», ст.5 Закону України «Про охорону дитинства», на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24.12.2015 № 911-VІІІ (пункт 11,19), постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2007 № 873), постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2002 № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» (із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 № 850), спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», згідно пункту 16 Заходів з виконання районної програми соціального захисту учасників антитерористичної операції та членів їх сімей, схваленої розпорядженням голови Березнівської райдержадміністрації від 08.05.2015 № 124 та затвердженої рішенням Березнівської районної ради від 28.05.2015 № 940, рішення Березнівської районної ради від 21.12.2018 № 575 «Про встановлення вартості харчування учнів, вихованців закладів загальної середньої освіти району на 2019 рік», наказу управління освіти, молоді та спорту Березнівської райдержадміністрації за №04 від 04.01.2019 року «Про організацію харчування учнів, вихованців закладів загальної середньої освіти у 2019 році» в Малинській ЗОШ організоване одноразове харчування учнів за бюджетні кошти:

- для учнів 1-11 класів, батьки яких є дітей, батьки яких є учасниками антитерористичної операції, учасниками бойових дій;

- для учнів 1-4 класів із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».

- для учнів 1-11 класів за батьківську плату за безготівковим розрахунком. Оплату здійснювати за попередньо придбаними талонами на харчування. Вартість послуги встановлюється калькуляцією підрядної організації, яка буде здійснювати харчування.

         Відповідальним за організацію харчування по школі призначено  заступника директора з навчально-виховної роботи Булейка А.М., який забезпечував системний контроль за роботою осіб, призначених відповідальними за організацію харчування у школі, класних керівників, медичних працівників, працівників харчоблоку.

         Обов'язки з ведення обліку відвідування учнями школи та подачі попередніх заявок на харчування учнів  покладені на лаборанта школи Гнесь І.П., медсестер школи Лисицьку О.В., Попрожук О.А. та класних керівників 1-11 класів.

         Медсестрами школи щоденно контролювалося відповідність меню-розкладу, здійснюється бракераж сирої продукції згідно графіка постачання продуктів та контроль за дотриманням дітьми правил особистої гігієни під час харчування в обідній залі. 

Протягом року не було випадків захворювання учнів із-за неякісних продуктів чи  приготовлених страв, не було зауважень щодо незадовільної роботи їдальні.

 

Створення умов щодо безпеки життєдіяльності учасників

освітнього процесу

З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства, запобігання випадкам дитячого травматизму і загибелі дітей, дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей у дошкільному навчальному закладі.

У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами.

Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки.

         Питання безпеки життєдіяльності дітей та запобігання усіх видів дитячого травматизму розглядалися на нарадах при директору, виробничих нарадах. Були освітлені питання важливості виконання заходів техніки безпеки на робочих місцях для забезпечення життєдіяльності дітей під час освітнього процесу, аналізувалася робота колективу з даних питань, санітарні правила улаштування та утримання шкільного  закладу, пожежно-технічних умов влаштування Малинської ЗОШ.

З метою запобігання дитячого травматизму та безпеки життєдіяльності проводилися наступні види контролю:

·         адміністративно-громадський контроль за станом з охорони праці, дотриманням правил пожежної безпеки (щомісячно), за проведенням та реєстрацією інструктажів з безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки (щоквартально), за проходженням медогляду працівниками (1-2 рази на рік);

·         попереджувальний контроль за створенням умов щодо безпеки життєдіяльності дітей та запобіганням дитячого травматизму у групах, обсягу знань дітей з безпеки.

Адміністрацією  щоденно  контролювалось  використання  електроенергії  та  води. Стан майна, обладнання, приміщень, території закладу відповідав вимогам санітарних  правил.

Медичне обслуговування школярів

Здійснюється  медичними сестрами Лисицькою О.В. та Попрожук О.А. та закріпленим сімейним лікарем Малинської АЗПСМ Андрійчук Т.С. Відповідно до графіку, за наявності вакцин  проводились  щеплення дітям в умовах амбулаторії, проводилися   огляди дітей старшого віку, медичні огляди школярів відповідно до вікових категорій.

Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.  Результати медичного огляду розглянуті на засіданні педагогічної ради, батьківських зборах.

Медичні сестри здійснює контроль за режимом та якістю харчування в  шкільній їдальні. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету.

Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує створення належних санітарно-гігієнічних умов у навчальному закладі.

Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри школи

 

Організація роботи з сім’ями вихованців

Взаємодія з сім’ями вихованців протягом року є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом.  Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форм співпраці:

  • батьківські збори
  • індивідуальні консультації психолога
  • родинні свята

Засідання  батьківського комітету  закладу, загальні  батьківські збори, групові  батьківські збори проводились за річним планом, та оперативно за потребою.

Фінансово-господарська діяльність

Будівля школи прийнята в експлуатацію 83 років тому. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом вчителів, працівників, батьків , меценатів постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією управління освіти Березнівської держадміністрації . Бухгалтерією здійснюються проплати за спожиті школою енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.

Використано коштів за 2018-2019 рік на захищені статті:

 

№п/п

Назва

Кількість

Сума, грн

1

газ

 

280036,00

2

електроенергія

 

18296,00

3

викачка нечистот

 

 6500,00

4

телевізор LG 43

2

 19090,90

5

 навчально-методичне

забезпечення НУШ

 

35521,50

6

учнівський комплект (парта, стілець)

45

47295,00

7

телурій

1

 5840,00

8

ноутбук Lenovo

1

 13750,00

9

засобів повсякденного вжитку (щітки, віники, папір, костюми спортивні, сапки, граблі, замки, молотки, плоскогубці…)

 

27845,00

10

дрова (20м2)

 

11880

Всього

 

 

463053,00

 

У навчальному закладі за кошти мецената придбано лавки на коридор (10 шт.) – 10000 грн.

За батьківські кошти у сумі 10950 грн придбано:

- питні фонтанчики (3 шт.)– 3400грн;

- стіл комп’ютерний (1 шт.) – 500грн;

- класні дошки (2шт.) - 7050 грн.

Придбано матеріалів за мецетатні та  благодійні внески батьків 20950,00грн.

Проте навчальний заклад потребує капітального ремонту спортивної зали, шкільної їдальні та школи №2,  ремонт підлоги у навчальних кабінетах (150 кв. м.).

Працівниками централізованої бухгалтерії планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються  або оприбутковуються.

Приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу.   Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти,  своєчасно одрізаються дерева, кущі, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, в саду, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи. 

          Проте навчальний заклад потребує:

·         заміни системи опалення;

·         встановлення системи оповіщення;

·         встановлення огорожі та воріт перед школою;

·         проведення поточного ремонту у класних кімнатах та закладі;

·         ремонт школи №2 під навчальні кабінети та майстерні;

·         заміни підлоги у навчальних кабінетах (150 кв. м.);

·         ремонту спортивної зали;

·         ремонту шкільної їдальні.

Робота навчального закладу  висвітлюється на офіційному вебсайті та у засобах масової інформації «Facebook».

Підводячи підсумок вищевикладеного, вважаю, що всі поставлені перед колективом завдання – виконанні, а проведена робота може бути оцінена задовільно.

І на завершення хочу пригадати слова одного мудрого чоловіка, які на мою думку повинен кожен взяти до уваги:

Три речі ніколи не повертаються назад: час, слово, можливість. 
Три речі не слід втрачати: спокій, надію, честь. 
Три речі в житті найцінніші: любов, переконання, дружба. 
Три речі в житті ненадійні: влада, удача, багатство. 
Три речі визначає людину: праця, чесність, досягнення. 
Три речі руйнують людину: вино, гординя, злість. 
Три речі найважче сказати: я люблю тебе, прости, допоможи мені.

Бажаю Всім ніколи не втрачати те, що Вам найдорожче…